Elever fra 2. klasse
Hør om erfaringerne med at øve med Ordheltene – fortalt af to elever fra 2. klasse på Valdemarskolen
Hør om de praktiske erfaringer herunder Ordheltene er designet til at fungere i en travl hverdag på skoler. Fokuserede læseindsatser har størst udbytte, hvis de kan suppleres med selvstændig, motiverende træning – enten på skolen eller hjemme. Ordheltene giver såvel ordblinde som læseudfordrede og begynderlæsere oplevelsen af reel fremgang med læsefærdighederne. Styrkede læsefærdigheder kan føre til et bedre selvværd og faglig fremgang på flere fronter. Ordblinde og læsesvages udfordringer kan have store konsekvenser for deres personlige og faglige udvikling gennem hele livet. Manglende evner til at læse påvirker den faglige udvikling, da læsning er en forudsætning for læring i mange skolefag. Som resultat kan ordblinde børn opleve deres skolegang som problematisk og konfliktfyldt, hvilket ikke bare reducerer deres motivation for at lære, men også gør, at de ikke formår at realisere deres fulde potentiale. Susanne Rafn Clemmensen Filipskolen Ordblindeunderviser Adjunkt, M.Ed. at University College Nordjylland Læsevejleder Indtaling Strategisk rådgiver UX & UI Producer og spil designer Spil designer Tak til alle de kreative og inspirerende virksomheder i vores kontorfællesskab StartupWorks for god sparring Producer Art director Game Programmer Hvad siger lærere og elever om at bruge Ordheltene?
Med Hjerte ❤️ og Viden 💡
Ordblindhed påvirker både sociale og faglige kompetencer
Faktaboks
Ordheltene er støttet af
Tak til alle de fantastiske mennesker, der har bidraget til udviklingen af Ordheltene – blandt andre:
Pilotprojekt
Vejgaard Østre Skole
Susanne Christensen
Mette Hove
Jesper Saugstrup JensenØvrige pilotskoler
Koldby Skole
Herningvej Skole
Lundgårdskolen
Skansevejens Skole
Stolpedalsskolen
Aalborg FriskoleMonica Irene Krarup Olesen
Ulla Jul Madsen
Laura Kold
Kristian Bang Nørgaard
Jason Peter Morris
Søren Lauge
Christian Krogh
StartupWorks
Christine Molly Streit
Sophie Refshauge
Jakob Bech Christensen
Thomas Fisker
Act2Learn
LB fonden
Undervisningsministeriet
Innovationsfonden
NOTA
Center for læseforskning Københavns Universitet